اگر به عنوان مثال وبلاگ خود را شروع کرده و یک آرم جدید برای آن طراحی کنید ، باید از آن محافظت کنید. وقتی نوبت به ثبت آرم شما می رسد ، فقط با استفاده از آن ، شما یک علامت تجاری را ایجاد می کنید. شما نشان تجاری را از نام تجاری خود ایجاد می کنید زیرا لوگوی شما همان چیزی است که مشتریان شما را به رسمیت می شناسند و این چیزی است که شما را از رقبای شما متمایز می کند. با این وجود ، یک مارک تجاری از محافظت بیشتری برخوردار است ، زیرا این امر مانع از سرقت دیگران از لوگوی شما یا استفاده از نمادهای بسیار شبیه شما می شود.
شما با استفاده از علامت تجاری شرکت خود در تجارت ، بدون ثبت نام ، حقوق "قانون مشترک" خود را ایجاد می کنید. با این وجود ، ثبت مارک تجاری شما در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری(USPTO) ، مزایای بسیاری را ارائه می دهد.
این مزایا شامل موارد زیر است:
پیش فرض قانونی مالکیت شما از آن مارک در سراسر کشور ، که اگر قصد دارید تجارت خود را به سایر بازارها گسترش دهید ، مهم است.
بنابراین ، کپی رایت و مارک تجاری نام یا آرم شما مطمئناً موردنیاز نیست ، اما می تواند مزایای بسیار مفیدی را برای شما فراهم کند.
چرا علائم تجاری و کپی رایت از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟
پس از ایجاد یک وب سایت ، باید نام کسب و کار خود را ثبت کنید و آرم خود را تهیه کنید. در آن
هم حق چاپ و هم مارک های تجاری یک روش عالی برای محافظت از ایده های اصلی خود در مقابل استفاده از دارایی شخص دیگری به شما ارائه می دهند. این بدون شک مهمترین فایده ای است که به شما ارائه می دهند.
علائم تجاری هرگز منقضی نمی شوند ، تا زمانی که از مارک تجاری خود در تجارت استفاده می کنید تا منبع محصولات یا خدمات خود را شناسایی کنید ، افراد تجارت شما را با آن مشخص می کنند. این یک دارایی با ارزش و یک ابزار ارتباطی بسیار مؤثر است که می تواند فوراً تصویر شرکت شما و محصولات یا خدماتی را که به مشتریان ارائه می دهید ارتباط برقرار کند.
مارک های خاص
که "به نظر می رسد با توجه به جعل جعل کنندگان بیشتر مورد هدف قرار گرفته است" شامل نایک ، رولکس ، ری بان ، لوئیز ویتون ، اپل ، آدیداس ، شانل ، ویاگرا ، گوچی و سایر مارک های مشهور
علائم تجاری محافظت بسیار بیشتری نسبت به کپی رایت دارند ، اما کپی رایت برای حفاظت از آرم ها بسیار مهم است. در ادامه بخوانید تا تفاوت بین این دو را با جزئیات بیشتر بررسی کنید تا بتوانید اهمیت آنها و تأثیر آنها در شرکت خود را بهتر درک کنید.
بررسی امکان ثبت برند به صورت دولتی
انتخاب نام برند مناسب برای محصولات و خدماتتان
نگرشی به تاریخچه پدید امدن مارک